Tuesday, December 25, 2012

'December'

Assalamualaikum...

Lama sungguh aku x menulis di diari belog anakku khalisa ni...bukan pe..bile dh time malas tu dtg,..adoiyai payah bebeno nk ngilangkan...ni baru rajin balik...lama aku xupdate cite buat tatapan readers esp my doter...bulan dec kan bulan cuti sekolah...myb itu y membuatkan aku malas tuk menaip new entry..padahal banyak je cite y aku nk share dgn uolllsss...

xkisahla sama ada ade org baca atau x belog aku y xglamer ni...tp belog ni sgt penting buat tatapan anakku bile die dh besar kelak....u know why..???becoz i love my doter very2 much....kite xtau bile kematian akan jemput kite...so dat why aku harus bersedia dgn lebih awal kerana di dalam AlQuran sendiri mengatakan...'tidak cepat sesaat dan tidak pula lambat sesaat...maka apabila datangnya kematian itu dengan secara tiba-tiba...'..setiap yang berjiwa pasti akan merasai mati...

Ya Allah bile teringat kematian yang boleh datang secara tibe-tibe...mase tu gak kite leh insaf kan...terasa kurangnye amalan diri, terasa kerdilnye diri ini dengan sang Pencipta...aku mohon agar pengakhiran kite sume dalam pengakhiran yang baik...khusnul khotimah...

ok...itu je dulu wat pagi ni...tazkirah serba ringkas n peringatan buat diri sendiri juga agar x lalai dalm dunia yang sementara ni...wa ilalliqa'....


Gambar Peringatan


No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum..tqs for reading my blog..Kalu rajin sila tinggalkan komen diruangan y telah disediakan...In Sha Allah komen akan direspon...
Bersama kita mengeratkan tali silaturrahim..