Monday, November 5, 2012

'Kisah Khalisa'

Salam pembuka bicara..

Lagi2 entry pasal khalisa...nk wat camne..mmg blog ini aku khusus tujukan buat anakku Alyaa Khalisa Bt Mohd Khairul Nizam buat tatapan dan kenangan bila die besar sok...:)so..kirenye blog ini adalah sebahagian drpd diari kisah hidup aku, suamiku dan khalisaku...

Khalisa sayang...bile dh besar sok..bile ibu dah takda lagi..harap khalisa akan simpan sume kenangan ibu, abi 4 eva n eva..kasih ibu membawa ke syurga kasih abi tiada penghujungnya..

haish..ape ni..takmo touching2..simpan feel itu dlm hati je..;)

khalisa skg dh umo 6 month..mgu depan dh masuk 7 month...silap aku xupdate kisah khalisa dr lepas lahir lagi..maklumla..mase tu aku malas nk berblog2 ni..hehe
xpelah..msh lum terlambat..

cume dibawah ni aku cerita kan sikit secara ringkas pasal khalisa stat dr die lahir till now....
  • lepas lahir..(0 hari)..khalisa kene jaundice..ibu darah O+..so mmg dh agak my bb mmg akan kene jaundice..cume syukur xlama..dlm 3 mggu je pstu ok dh...ur grandma lah y banyak ikhtiar tuk kurangkan jaundice khalisa..say thanx to grandma..:)

  • 1 month..(30 hari)..mase ni pantang xabes lagi..still aku kt kg menghabiskan sisa2 pantang y berbaki..hehe..tp 1 minggu b4 abis pantang..aku kene balik umah aku kat kedah nuu untuk lapor diri.now..im civil servant..syukur rezeki tuk Khalisa dpt ibu keje tetap walau gaji x mahal mana seperti y diharapkan..nsb baik mase tu aku dh pandai mandikan Khalisa sendiri...


  • 2 month (60 hari)..khalisa dh pandai pe ek..lupa lak ibu..hehe..ar..khalisa pandai nanges la..hihi..dr lahir mmg khalisa kuat nanges...nyempereng org jowo kata..so pas abis pantang genap hari ke 45..ibu kene terus bekerja..nk watcamne..tuntutan kerja..so dlm masa 2 minggu keje..my mil y tlg jagakan khalisa...say thanx to my mil..;)..oh yee..time ni khalisa dh stat tumbuh gigi bawah..cepatkan..hehe

  • 3 month (90 hari)..bermulah khalisa dijaga oleh pengasuh cz my mil xsehat...lgipun aku xmo susahkan my mum n my mil tuk jaga khalisa..cz diorang dh penat jaga kite mase kecik2 dl kan..jd di usia2 tua ni biarlah mereka rilex je..pengasuh khalisa ibu panggil cik siah je...

  • 4 month ( 120 hari)..my bb masih still bf dgn jayanya..alhamdlh cz aku dh bercadang akan susukan Khalisa sehingga 2 tahun jika stok banyak..tp y penting penyusuan selama 6 bulan harus aku capai...yeyy..4 dis month khalisa dh mule belajar meniarap...tp xberapa pantas lagi cz badan die berat kot..hehe

  •  5  month (150 hari)...khalisa dh pandai macam2 gakla..boleh duduk tp harus disokong oleh ibu..n pic dibawah ini adalah percubaan khalisa wearing her hijab...alhmdllh..penerimaan die macam ok jek..khalisa..besar nnt kene pakai tudung tau cz i want u to be a good muslimah..:)didikan anak harus bermula dari alam rahim lagi..
  •  6 month..(180 hari)..khalisa dh boleh makan..yeyy..tp bukan makan y bukan2..hanya bubur kosong sje dl y boleh tuk anak ibu ni..so..aku buatkan bubur beras perang kat die..cume nk dekat 7 month ni aku dh mule ajar die bubur beras + puree kentang dl..syukur khalisa dapat terima..suke je die time makan..hehe
Khalisa wif her abi...


ok..tu je dulu..lenguh dh tgn ni..di entry y lain aku akan citekan tentang perkembangan khalisa 6 month..:)..

to be cont'..

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum..tqs for reading my blog..Kalu rajin sila tinggalkan komen diruangan y telah disediakan...In Sha Allah komen akan direspon...
Bersama kita mengeratkan tali silaturrahim..