Sunday, February 17, 2013

'Aku Marah Sangattt"

Dengan NamaMu Ya Allah...

Allahuakbarr.....tanggal 15 Februari 2013 y lalu...dunia telah dikejutkan dengan satu lagi kes penderaan bayi 4 bulan di Kuantan...si pelaku adalah amah y dtg dr indon...wahaila minah indon...ko gile ke apa buat kat baby tu macamtu...aku marah sangat2 bila tgk video tu...aku rase nk bunuh2 bibik indon tu...aku mmg geramm saat aku menaip entry ni...aku rase semua org marahhh dgn berita tu....

Aku juga x mampu nk upload video kejam tu dlm entry aku kali ni cz aku menangis bile teringat klip video tu....doaku cume satu agar baby tu terselamat dari segala kecelakaan..Ya Allah lindungilah baby kecil itu...harapanku juga agar si pelaku cepat dihukum dengan hukuman y sgt wajar.

Aku cume boleh kongsikan link je....SINI...tujuan hanya satu..jadikan pengajaran dan agar kite lebih berhati2 dengan pengasuh xkire dari mana pun asal usul pengasuh tu...

Buat para pengasuh n nursery diluar sana,.kami para ibu y bekerja amat mengharapkan kalian semua bekerjalah dengan penuh keikhlasan n kesabaran.....jgn jadikan lagi bayi dan anak-anak kecil yang tidak berdosa menjadi mangsa kemarahan kalian...kalu korang x leh nk sabar jgn mengasuh budak..jgn pk nk duit je dpt tiap bulan...setiap perlakuan kalian akan dipertanggungjawabkan di hadapanNYA kelak..

Terbayang bayang lagi aku wajah baby comel y didera tu...kesian n sedihh sgt2...macamnala keadaan baby tu sekarang ni...hopefully sume ok dibawah lindungan yang Maha Esa...



## Dibawah sekadar gambar hiasan..

Sayangilah ia kerna itu adalah Amanah dan Anugerah Dari Allah y tidak ternilai buat kite..


No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum..tqs for reading my blog..Kalu rajin sila tinggalkan komen diruangan y telah disediakan...In Sha Allah komen akan direspon...
Bersama kita mengeratkan tali silaturrahim..