Sunday, April 20, 2014

'Its Perth-Day 1'

Bismillahirrahmanirrahim....

Sekalung Pujian untukNya atas keizinanNya, perancangan percutian kami kali ni berjalan dengan lancar sekali..thankz to Allah...;)

Alhamdulillah..kami baru saje pulang dari vacation di obe de seeee...hehe...Perth Australia....ataupun lebih dikenali dengan jolokan Aussie....

Entry xmo panjang berjela juz nk paparkan pengalaman kami bercuti disana tanpa menggunakan tour guide...yehaa...y penting konpiden lebel kene tinggi kaw2...muahaha..

2 APRIL 2014 - Rabu

5.00 pm
Kami bertolak dari sekinchan ke Lcct Airport...dan kami sampai pada jam 8.00pm..flight kami jam 12.05am..tiket p balik RM1750/3 beranak...dalam hati dh mule rase teruje...sukeee;)

3 APRIL 2014 - Khamis

12.05 am
Penerbangan D7 236 open gate....alhamdulillah kami berjaya melepasi imigresen...gud nite malaysian...;)Perth..we r coming...
oh ye..rate mata wang mase tu aku dapt 1 AUD = RM2.99..aku bawa lebih kurang $1000

5.35 am
Alhamdulillah...safely arrived...walaupun masa nak landed tu aku dapat rase kan y kapten tu agak gopoh sikit masa tayar cecah landasan...cz kami sedikit terhentak ke bangku hadapan time tayar cecah landasan..ceh.pandai2 je aku teke sendiri..hehe...finally bumi Perth kami jejaki....

Perth Airport
Sejuk....pestaim rase sejuk camni...xdapat woi kalu kat mesia..hehe
Abi...lisa

8.30 am
Kami disambut oleh Pn. Siti Rabiah Raws di sana...die ni anak kepada Tn Haji Shariff, pengerusi Perth mosque n all family die mmg menetap di sana..kewdale kalo x silap...kami menyewa di homestay banglow beliau di Riverton...It's Mahira Home

9.00 am
Check in di Mahira Home.....japg i tunjuk our banglow sementara ye tuk di perth ni...hehe..mmg ohsemmmmm...total $713 around RM 2139...for 4 days n 3 night...include keta sewa, car ceat n gps..

Mmg superb
Giloss 3 beranak duk umah sebeso ni
Snap ckett
camne....ohsemm x..?

11.30 am
Caversham Wildlife Park...destinasi pertama...kene cepat n xleh buang masa..nk tgk farm show.....jommm...follow....tiket $25.00/adult..lisa cam biase le..free sokmo diewww...hehe

Dah sampi..yeayy

aku, lisa n kanggaroo
Bulu beliau sangat lembut
sukee...ngeee
hehehe..jadila ye abi...;)

2.30 pm
Next destination....Margaret River Chocolate..perjalanan ke kilang coklat ni take time around 1/2 hr dari caversham td...n kite akan dpt tgk di sepanjang jalan ladang anggur...geramm je aku nengok anggur y sngt banyak..kalu kite kat sini mcm tgk pokok pisang ar banyak tepi jalan camtu haa..sini xd tiket masuk ye kengkawan...sile simpan kembali purse anda..muaheheh

sampai....
Belakang tu kilang wain
nampak tu lisa dh mule menyoping..pokai la ibu nak oii..
Aksi lisa n maple

3.30 pm
Kami dok kat kilang coklat x lama pun...lagipun beli dark choc n cocoa choc je..bile tanya jenis lain majoriti penjual kata non halal...aiyooo....dh agak pun...tu sebab anggur banyak giloosss kat sini...bile bnyak anggur banyakla wain...jadi next kami balik umah kami balik...xlarat nk jalan dh cont hari ke-2 je la ye...cz jet lag xilang lagi...