Saturday, April 13, 2013

'Penangan Blueberi Cheesetart'

Assalamualaikum wbt...

Pejam celik pejam celik x sedar mase berlalu sgt pantas....tup2...tup dh masuk separuh bulan april n baru aku perasan y aku dh lama x update belog...ibu mintak maap ye khalisa cz ibu sibuk sgt 2-3 minggu ni...
Bukan pe entry aku sebelum ni kan, aku ade gtau y aku ade buat small biznez....xsangka la pulak bermulanya hari pertama aku 'mendeclarekan' diri aku as a biz women alhamdulillah sampai ke hari ini tempahan blueberi cistat x pernah putus..ade je org y order...

Alhmdulillah syukur sgt2...bukan ade untung besar sgt pun buat biz cistat ni tapi aku rase puas sangat bile dpt hasilkan bende y mmg aku minat buat n aku akan pastikan semua customer aku makan dgn rase kesedapan...muehehe...syukur sgt pada Allah y beri aku talent tuk aku buat cistat ni...ramai gak y bertanya..."macamne aku leh buat cistat ditambah dengan khalisa y masih kecik lg...die x kaco ke...??"...hehe..

Hari ini aku akan jawab sume persoalan y bermain di minda anda semua..:).....

Untuk pengetahuan semua,....alyaa khalisa jarang ganggu aku mase aku ngn sibuk buat cistat...die memang ade sentiasa kat sisi aku time aku buat cistat...TAPI DENGAN SYARAT.....msti ade permainan die la tuk die main..hehe..lagi satu ade insan lain disisiku sentiasa n sentiasa menolong aku...sape lagi kalu bukan husband tercinta...mekacih abg...:)hehe...hubby aku la y banyak tolong jagakan khalisa time aku buat cistat ni..lagipun buat cistat ni mudah je ...x amik mase lama pun..tu sebab aku kata aku boleh buat walaupun khalisa masih kecik lagi...;)

Haa..dh tau kan rahsianya....mudah aje....n lagi satu saje je nk gtau ni...hehehe..(gelak jahatt ni) jumlah cistat yang telah berjaya dijual dalam mase x sampai sebulan ni estimate dlm 500 biji cistat telah terjual...x sangka sgt kan...n hari demi hari juge aku sentiasa improve kualiti cistat aku agar semakin menarik dan tertarik...

So x mo ckp bebanyak layan pic di bawah antar cistat aku yang telah terjual n pada y telah membeli aku banyak2 ucapkan terima kasih cz sudi merasa hasil air tanganku ini....mekasih banyak2 semua..tak terucap dek kata2..:)jommm layannnnn..............


Ni cistat mule2 sekali y aku wat n customer y pertama adalh siti fatimah..(tqs siti)
percubaan pertama
Tempahan hari pertama dh banyak
Tempahan berikutnye..
Tempahan dr Nur Asyraf..70 biji
Tempahan dari Syikin KKTP..20 biji
Yang ni try wat corak lain sikit..Tempahan dari Sue
Xingat sapa y tempah..huhu..
Tempahan dari kak hani...60 biji
Tada....progresif x..hehe
Banyak kan..
Zoom cket..
Ni antara y aku sempat snap..banyak lagi y aku xsempat nk snap...lagipun bende sama je cume kalu korang perasan tempahan y seterusnya aku banyak improve corak bunga y kat atas cheese tu...n aku banyak tingkatkan lagi kualiti crustnye...malam td pun ade lagi tempahan tp aku baru balik dr alor setar  td...cz ade EXAM....jd hold dulu tempahan cdg nk buat tengahari nnt...:)nak tau EXAM pe....nntikan di entry y seterusnya...:)





No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum..tqs for reading my blog..Kalu rajin sila tinggalkan komen diruangan y telah disediakan...In Sha Allah komen akan direspon...
Bersama kita mengeratkan tali silaturrahim..